Pozycjonowanie stron oraz pozycjonowanie sklepów internetowych - SEO

Pozycjonowanie stron oraz pozycjonowanie sklepów internetowych – SEO

Aktulności Poradnik

Kiedy masz stronę internetową, chcesz, aby była ona widoczna dla jak największej liczby osób. Najlepszym sposobem na to jest upewnienie się, że Twoja strona jest dobrze pozycjonowana. Oznacza to, że witryna pojawia się tak wysoko w wynikach wyszukiwania (SERP), jak to możliwe dla słów kluczowych i fraz, które są najbardziej istotne dla Twojej firmy. W tym artykule omówimy podstawy pozycjonowania. W kolejnym artykule szczegółowo omówimy bardziej zaawansowane aspekty pozycjonowania.

Pozycjonowanie dla stron i sklepów internetowych

Istnieją dwa rodzaje słów kluczowych: short tail keywords i long tail keywords. Słowa kluczowe z krótkiego ogona mają bardzo konkretne znaczenie i potrzebujesz ich wiele, aby osiągnąć dobrą pozycję. Na przykład, „samochód” jest słowem kluczowym o krótkim ogonie. Istnieją miliony stron internetowych, które ranking dla tego słowa kluczowego. Jednak słowa kluczowe z długim ogonem mają o wiele bardziej specyficzne znaczenie i jest o wiele mniej stron internetowych, które ranking dla nich. Na przykład, „używane czarne Audi A4 na sprzedaż – Bochnia” jest słowem kluczowym z długim ogonem. Ta fraza ma dużo mniejszą konkurencję, ale jest o wiele mniej stron, które są w rankingu dla niego niż dla „samochód”.

Pozycjonowanie stron oraz pozycjonowanie sklepów internetowych - SEO

Najlepszym sposobem na pozycjonowanie strony internetowej jest ukierunkowanie na słowa kluczowe z długiego ogona. Dzieje się tak dlatego, że jest mniejsza konkurencja i w rezultacie łatwiej jest uzyskać dobrą pozycję dla tych fraz. Należy jednak upewnić się, że słowa kluczowe są istotne dla Twojej strony internetowej. Możesz dowiedzieć się, na jakie słowa kluczowe powinieneś zwrócić uwagę, patrząc na terminy wyszukiwania, których używają Twoi odbiorcy, aby dostać się na Twoją stronę. Można to zrobić, analizując odwiedzających witrynę za pomocą narzędzi takich jak Google Analytics i Crazy Egg. Narzędzia te pokazują dokładnie, jakich słów używają ludzie, aby dostać się na Twoją stronę. Dają również informacje o tym jak ludzie korzystają z Twojej strony. Dobrym sposobem na dodanie „długiego ogona” do frazy jest dołączenie do danego słowa kluczowego miasta na terenie którego działa dana firma np. Pozycjonowanie stron internetowych Bochnia.

Kiedy już wiesz, na jakie słowa kluczowe powinieneś celować, musisz upewnić się, że Twoja strona jest dla nich zoptymalizowana. Oznacza to, że musisz zawrzeć te słowa kluczowe w tytule strony, meta tagach i treści. Możesz również użyć ich w anchor text (tekst, który odsyła do Twojej strony). Jednak nigdy nie należy nadużywać słów kluczowych. Może to spowodować, że Twoja strona zostanie ukarana przez Google.

Oprócz optymalizacji witryny pod kątem słów kluczowych, musisz upewnić się, że Twoja strona jest łatwa w użyciu. Ludzie są bardziej skłonni do zakupu na stronie, która jest łatwa w użyciu. Powinieneś również upewnić się, że Twoja strona wygląda profesjonalnie. To oznacza to, że Twoja strona powinna wyglądać tak, jakby została stworzona przez firmę, a nie przez osobę prywatną. W przypadku profesjonalnej strony jest również bardziej prawdopodobne, że będzie udostępniana na portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter, co pomoże Ci znaleźć się w wyszukiwarkach.

Pozycjonowanie stron oraz pozycjonowanie sklepów internetowych - SEO

Pozycjonowanie dla sklepów internetowych

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek działa tak samo dla stron i sklepów internetowych. Jednakże, jeśli chcesz aby dobrze wypaść w rankingu sklepów internetowych, musisz upewnić się, że Twoja witryna znajduje się na liście Zakupy Google. Dzieje się tak dlatego, że Google Shopping jest wyspecjalizowaną wyszukiwarką, która służy do znajdowania produktów online. Aby być wymienionym w Zakupach Google, musisz przesłać do Google informacje o swoich produktach. Można to zrobić poprzez utworzenie konta Google Merchant Center.

Oprócz przesłania informacji o produktach do Google, musisz upewnić się, że Twoja strona jest przystosowana do zakupów online. Oznacza to, że witryna powinna posiadać koszyk na zakupy i proces kasowy. Powinieneś również upewnić się, że Twoja strona jest bezpieczna. Ludzie są bardziej skłonni do kupowania od stron internetowych, które używają SSL. Dzieje się tak dlatego, że gdy strona posiada certyfikat SSL, oznacza to, że wszystkie informacje przesyłane do i z witryny są szyfrowane. Istnieją wyraźne korzyści z używania SSL; jednakże, musisz się upewnić, że Twój koszyk na zakupy może obsługiwać połączenie SSL. Bez tej możliwości nie będziesz w stanie korzystać z Google Checkout.

Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistą od pozycjonowania stron internetowych https://lukaszsurma.pl/

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments